I detta case

Produktion

ELECTROLUX HOME

Framgångsrik förnyelse av Electrolux och AEG:s nordiska produktkataloger

Utmaning
Electrolux behövde vår hjälp med att höja nivån på deras nuvarande kataloger med utvalda vitvaror i toppklass för Electrolux respektive AEG, då dessa inte motsvarade Electrolux och AEG:s visuella och kommunikativa identiteter. Det handlade om allt ifrån struktur, layout, typografi och bildmanér till tonalitet i språket.

En utmaning i uppdraget var att projektet involverade många människor, i olika yrkesroller och med olika ansvar, från flera länder. Vi behövde skapa en arbetsprocess där alla kom till sin rätt för att få katalogerna hålla samma höga nivå, men anpassad för varje land.

Lösning
Vi i teamet på Think Happy Thoughts analyserade och arbetade tillsammans med kunden för att skapa bättre struktur och flöde i katalogerna. Vi inkluderade informativa texter för att kommunicera produktens fulla kapacitet och framhäva unika funktioner.

Vi tog ett omtag om katalogernas design för att bättre anpassa designen till produkternas position inom segmentet och till respektive varumärkes egna formspråk.

Precis som för den visuella identiteten finns en tydlig, bestämd tonalitet i språket för respektive varumärke. Det var här viktigt för oss att förstå tonaliteten och approachen i språket, förvalta det och göra allt levande i respektive ny katalog.

Resultat
Katalogerna motsvarar idag varumärkenas identitet och har blivit hyllade internt hos Electrolux som ett perfekt exempel på deras kommunikation. Think Happy Thoughts fortsätter nu att uppdatera katalogerna regelbundet.

uppslag-i-katalog-electrolux-home
uppslag-katalog-flaktar

Vi analyserade och arbetade tillsammans med kunden för att skapa bättre struktur och flöde i katalogerna.

aeg-katalog-uppslag-ugn

Vi anpassade designen till produkternas position inom segmentet och till respektive varumärkes egna formspråk.

aeg-uppslag-katalog
aeg-tva-uppslag-katalog
electrolux-tva-uppslag