I detta case
Kampanj
Digital annonsering
KUMLA KOMMUN
Utmaning
För få såg Kumla som ett attraktivt semesteralternativ. Orten var knappast top of mind och det var tufft att konkurrera mot resmål med starka usp:ar.
Lösning
De flesta mindre orter har svenskar ingen referens till. Många känner dock till namnet Kumla p.g.a. anstalten. Kunde man vända den negativa kopplingen till vår fördel? Det fanns något spännande i kontrasten mellan Kumlabunkern och ambitionen att vara Sveriges familjevänligaste småstad.
Samtidigt har föräldrar en tendens att vilja spänna bågen – man tror det behövs för att göra roliga saker med sina barn. Men vad är det egentligen som barn uppskattar? Barns kreativitet gör att en enkel omgivning kan räcka. Små saker kan skapa stora minnen.
Lösningen blev att omfamna fördomarna och göra medvetna anspelningar till Kumlaanstalten.
Istället för att försöka tävla med de spektakulära resmålen visade vi vad det småskaliga Kumla hade att erbjuda småbarnsfamiljen.
Resultat
Kommer inom kort.
Se fler case
Flex Applications – Bringing order to busy beesProject type
Electrolux Shop - Uppdaterad visuell identitetProject type
Maptun – The art of optimizingProject type
Electrolux och AEGProduktion
Moz Sweden branding för asiatiska marknadenProject type
Canvac – Förpackningar i monokrom 3DProject type
EnvivoKommunikationskoncept
Boka webbplatsProject type
Växande KvinnerstaBranding
Thermia jubileumProject type
Arboga kommun grafisk profilProject type
Kumla – SommarkampanjProject type
BKtech – Join the green switch movementProject type
Pool Store filmProject type
wec360Project type
Pool Store webbProject type
FluxProject type
Electrolux HomeProduktion
EradurSEO
Frederiksbergs LæderhandelDigital annonsering
EyraportenProject type
BrightecBranding
NordanroDesign
Electrolux ShopProduktion
MedborgarskolanProject type
Kumla Bostäder – Film om renoveringProject type
Think Happy Thoughts AB
Olaigatan 21, SE-703 61
Örebro, Sweden
@thinkht
Insikter och inspiration direkt i din mail. Prenumerera på vårt nyhetsbrev!