I DETTA CASE
Kampanj
Design
Copywriting
Digital strategi

LINDE MATERIAL HANDLING

Prisvinnande kampanj med en humoristisk twist, för ökad kännedom om truckförarnas ergonomi och säkerhet

Utmaning
Linde Material Handling har funnits i Sverige sedan 1974 och är ledande leverantör av innovativa truckar och intralogistiklösningar. Sommaren 2023 lanserade Linde Material Handling en optimerad version av sin skyddade truckplattform.

En utmärkande funktion i den skyddade plattformen är dess förmåga att skydda truckförarens fötter och hälar, vilket är en av de vanligaste arbetsplatsolyckor som berör arbetsgruppen. Det var dock svårt för säljarna att motivera en säkrare plattform, och kännedomen om produkten var förhållandevis låg.
Lösning
Efter genomförda workshops, intervjuer och idéarbete landade vi i en kampanj med en väl avvägd humoristisk ton. Detta för att väcka uppmärksamhet om det viktiga ämnet arbetsplatssäkerhet. Budskapet landade i “Farväl, akilleshäl”, vilket syftar till att såväl truckförare som hjälten Akilles har hälar som är extra utsatta på jobbet.

För att få en trovärdig Akilles till annonsen jobbade vi med välrenommerad stylist och fotograf. Ett stort jobb låg sedan på att retuschera och redigera foton, då det inte fanns möjlighet att fotografera varken produkt eller fabriksmiljö.
Resultat
Kampanjidé, budskap, foto och design resulterade i en digital marknadsföringskampanj som lanserades i september 2023. I november 2024 vann kampanjen silver i Publishingpriset i kategorin “Annons som marknadsför produkter och verksamheter”.
Linde-akilles_some-annonser_mockup_1848x1090px_lr
Linde-akilles_digitala-annonser_mockup_1848x1090px_lr
THT-symbol_black-RGB

Think Happy Thoughts AB
Olaigatan 21, SE-703 61
Örebro, Sweden
+46 (0) 19 125 250
info@thinkhappythoughts.se

Integritetspolicy

aaa-logotype_svart-text
PartnerBadgeClickable-tht
SIGILL_EPS_SKOLD_STAENDE_STOR_SVART_TEXT