I DETTA CASE
Digital marknadsföring
Film och animation
Kampanj

KATRINELUND GÄSTGIVERI

Produktion och digital marknadsföring av dokumentärserien om Katrinelund blir tittarsuccé i sociala medier

Utmaning
Katrinelund Gästgiveri & Sjökrog grundades 2011 och är avlägset beläget vid Hjälmarens strand, bokstavligt talat vid vägs ände. Här väntar en plats med unikt läge, lokala råvaror och högkvalitativa gastronomi och Katrinelund erbjuder allt från konferenser och fine dining till hotell, relax och unika naturupplevelser. Platsen är känd i Örebro med omnejd, men Katrinelund hade ambitioner att tydliggöra sitt erbjudande – också för personer utanför länsgränsen.
Lösning
Think Happy Thoughts presenterade idén om ett större filmprojekt för att på lång sikt bygga Katrinelunds Gästgiveri & Sjökrogs varumärke starkare. Vi ville göra det genom att i olika avsnitt lyfta det som gör destinationen Katrinelund unik: människorna, platsen, råvarorna, maten och leverantörerna. I serien ville vi kommunicera äkthet och transparens, som att misslyckas på jobbet, smaka på en ingrediens som överträffar ens barns födelse, att våga göra det ingen annan har gjort, och leverantörer som fått betala det ultimata priset för att kunna erbjuda råvaror av högsta kvalitet.
Resultat
Arbetet har resulterat i en serie med fem avsnitt dokumentära kortfilmer om 5-7 minuter vardera. Serien fick namnet Smaksagor och utöver serien finns filmat material som kan användas för exempelvis employer branding eller i annonsering. Smaksagor ger målgrupperna en inblick i det hårda arbete och den kärlek som ligger bakom varje tugga och hyllar de som gjort det till sitt livsverk att producera, leverera, tillaga och servera mat och dryck som ger människor njutning.
 
Smaksagor marknadsfördes på Meta, Youtube och LinkedIn, där serien i början av 2025 hade över 864 000, 66 000, respektive 48 7000 visningar.

Se alla avsnitt av Smaksagor.
Citattecken

Vi arbetar med snabba och korta puckar i en extremt föränderlig bransch. Där är Think Happy Thoughts är en fantastisk samarbetspartner till oss på Katrinelund Gästgiveri & Sjökrog. THT är lyhörda, professionella och väldig tydliga i sin kommunikation med oss vilket gör att vi känner oss väldigt trygga tillsammans.

Fredrik Larsson
Driftansvarig
Katrinelund Gästgiveri & Sjökrog

Resultat

864 000

visningar på Meta ads

66 000

visningar på YouTube ads

48 700

visningar på Linkedin ads

broschyr-katrinelund
rollup-katrinelund
THT-symbol_black-RGB

Think Happy Thoughts AB
Olaigatan 21, SE-703 61
Örebro, Sweden
+46 (0) 19 125 250
info@thinkhappythoughts.se

Integritetspolicy

aaa-logotype_svart-text
PartnerBadgeClickable-tht
SIGILL_EPS_SKOLD_STAENDE_STOR_SVART_TEXT