Google-annonsering          Sociala medier          SEO          Hemsidor          Marketing automation

TJÄNSTER

Får du önskad effekt av din digitala närvaro?

Digital marknadsföring

.

GOOGLE-ANNONSERING

90% av svenskarna googlar innan sitt köpbeslut – är du där med ditt erbjudande?

Man pratar oftast om Google-annonsering (Google Ads) för att Google är den absolut mest använda sökmotorn i Sverige och världen. Men området sökmotorannonsering (SEM) innefattar även övriga sökmotorer världen över, där t.ex. Bing har en betydande del även på vår svenska marknad och kan vara ett kostnadseffektivt alternativ.

Think Happy Thoughts är Google Partner

Vill du komma igång eller kanske vässa din marknadsföring i Googles annonsplattformar? Då ska du välja en leverantör som är Google Partner - det är ett kvitto på att du har valt en leverantör som Google själva går i god för. Som Google Partner betyder det att vi uppfyller de krav Google har på sina partners, vilka kontrolleras varje dag, exempelvis: 

  • Resultatkrav - att man på ett effektivt sätt kan skapa och optimera Google Ads-kampanjer så att kunderna får bästa möjliga resultat, med lägsta optimeringsresultat på 70%. 
  • Certifieringskrav - de personer som hanterar kundkonton i Googles plattformar måste vara certifierade och genomgå utbildningar med höga eximationskrav direkt från Google. De är dessutom certifierade i respektive produktområde, som till exempel Sök, Display och Shopping.

Som Google Partner får vi på Think Happy Thoughts tillgång till kraftfulla verktyg, programnyheter och branschledande kunskap direkt från Google. Det gör att vi kan ge dig ännu bättre resultat och se till att du alltid ligger i framkant med din digitala närvaro och annonsering. 

Att synas i sökresultaten

Sökmotorannonsering innebär att vi annonserar i sökmotorernas sökresultat. Vi når alltså de som just nu söker efter de produkter, tjänster eller relaterade ämnen (sökord) som vi vill förknippas med. Säljer du t.ex. robotgräsklippare så kan vi se till att bara annonsera för de i målgruppen som söker just på ”gräsklippare” eller relaterade termer som ”snygg gräsmatta” eller ”trädgårdsskötsel”. Vi förfinar sedan löpande kampanjerna för dina produkter genom att bl.a. utesluta ord som vi inte vill förknippas med, och lägga till nya ord som vi genom analysverktygen, kan se ger rätt typ av besök till er hemsida.

Sätt höga mål för er annonsering på Google

Vi behöver veta vad ni vill uppnå med er annonsering. Vill ni skapa direkt försäljning via er e-handel, få in offertförfrågningar, eller kontaktuppgifter till heta leads? Vi hjälper er att sätta rätt mål för er digitala marknadsföring (KPI:er), som leder till era affärsmål. Oftast så handlar det om att driva trafik till er hemsida, där besökaren ska ledas fram till köpbeslut. När besökaren gör det vi önskar på sajten så kallas det för konvertering, och då beräknar vi tillsammans vad varje sådan konvertering kan vara värd i pengar. Utifrån det kan vi avgöra vad som är en rimlig kostnad per konvertering (såld vara, offertförfrågan, lead o.s.v.).

Betala bara för resultat när du annonserar på sökmotorer

Genom att vi snävar in annonseringen till sökord och målgrupper som vi ser ger mest ”klick”, mest konverteringar, högsta ordervärdet etc. så betalar du bara för klick som ger det resultat du önskar. Du kan bestämma om du vill ha en fast annonsbudget för månaden, eller om den ska öka/minska dynamiskt med ökad eller minskad försäljning. Du har 100 % koll på din annonsbudget, och kan löpande följa vad varje investerad krona ger i försäljningsintäkter, antal leads eller vad annat du önskar uppnå.

Följ upp, trimma och förbättra alltid resultaten med Google-annonsering

Vi kommer överens om hur ofta du önskar att vi följer upp resultatet, oftast månadsvis, då vi presenterar resultaten för senaste perioden och kommer med rekommendationer och åtgärder inför kommande period. Våra SEM-experter jobbar varje vecka med att analysera de data vi får in från sökmotorerna, och använder den kunskapen till att ytterligare optimera din budget. De A/B-testar annonser för att se vilka rubriker, bilder, brödtexter etc som får flest klick eller konverteringar, och utvecklar löpande annonserna efter överenskommelse med er och era guidelines.

Full kontroll och transparens i samarbetet med Think Happy Thougths

Ni är ägare till de konton och kampanjer vi sätter upp för ert företag. Det betyder att ni när som helst själva kan gå in och följa hur kampanjerna utvecklas eller vilka åtgärder som genomförs. Ni ser även hur er budget används ner till sista öret, och kan välja att ta med er allt arbete vi gjort för er och driva vidare själva eller med en annan partner om ni mot förmodan inte tycker att vi uppfyller era förväntningar. Men fram till denna dag har vi bara sett hur våra kunder ökat i försäljning för varje månad och år, och därmed varit mycket nöjda med sitt val av byråpartner. Börja med att testa hur det funkar i tre månader med oss, så lovar vi att du inte kommer bli besviken.

Google Display - marknadsföring med displayannonser

Via Googles displaynätverk som inkluderar tusentals sajter, så kommer dina annonser att synas som ”banners” i olika format där den valda målgruppen befinner sig på nätet. Vår uppgift är att säkerställa maximal budgetoptimering och effekt. Det betyder att Google genom sin enorma mängd data väljer annonsplatserna åt dig. Du betalar fortfarande bara för resultat. Genom riktad marknadsföring kan vi nå de kunder som inte aktivt söker efter er produkt eller tjänst, men har visat intresse. Vi kan avgränsa annonserna till att nå utvalda målgrupper efter deras demografiska faktorer eller köpbeteenden. Här kan vi även ta vara på de data vi fått in från annonsering i Google Ads.

Fördelen med displayannonsering är att du här kan arbeta mer med bilder, vilket kan vara viktigt om man t.ex. säljer produkter eller tjänster som behöver visas för att attrahera målgruppen. Det är också lättare i ett varumärkesperspektiv att skapa igenkänning till övriga medieval eller tidigare kommunikation, och att skapa en röd tråd genom alla marknadsföring, eller förstärka, kommunikationskoncept.

Även displayannonsering kräver löpande analys och trimning av annonser likt Google Ads. Man behöver även ta fram bilder och textmaterial för annonsering, vilket vi gärna hjälper till med om ni inte önskar göra det själva. 

Google Shopping – annonsera i Googles shoppingfeed

Om du har en e-handel så är Google Shopping en mycket lönsam marknadsföringskanal, där du får synas högst upp på Google, med bild, pris och erbjudande för dina produkter. Oavsett om du är en e-handelsgigant eller helt nystartad så är Google Shopping stället för dig. Här är kunderna väldigt nära ett köpbeslut, så du kan jämföra Google Shopping med en butikssäljare som vet exakt vilken produkt hen ska visa framför ögonen på kunden vid helt rätt tillfälle. Den säljaren är ännu inte född.

Det är smart, och låter enkelt när Google förklarar det, men är dessvärre inte så enkelt. Det kräver att man vet hur konto- och kampanjstruktur ska byggas upp, hur man optimerar och prioriterar annonser, samt ser till att produktfeeden fungerar på rätt sätt via ert Google Merchant Center-konto. Våra experter hjälper dig att sätta upp era kampanjer enligt skolboken, arbetar löpande med att optimera er Shopping, och ser till att ordrarna börjar flöda in i er e-handel.

Närmare ren försäljning än såhär blir ingen marknadsföring.

Remarketing - nå besökaren igen med pricksäker marknadsföring

Om nu besökare inte konverterar direkt till ett köp i er e-handel, fyller i ert kontaktformulär eller vad ni nu önskar att de ska göra på er sajt, så kan vi påminna dem med annonser. Om, och om, och om igen. Nu kan vi nämligen via Googles displaynätverk se till att de som visat intresse för en viss produkt hos er, och besökt er sida, får se produkten på alla möjliga ställen på nätet. Det kallas remarketing.

Vi annonserar alltså bara till glödheta kunder med mycket stor chans till konvertering. Kanske har de besökt er e-handel men inte slutfört köpet p.g.a. att de blev störda. Risken är att de inte hittar tillbaka, och försäljningen går förlorad.

Förutom för e-handel så kan vi t.ex. inom B2B använda remarketing för att bygga kännedom om ett varumärke. Är du ny på marknaden med ett B2B-varumärke och lyckas få en potentiell kund till er sajt via en Google-annons, via e-mail eller kanske via ett inlägg på sociala medier. Då vill vi att denna värdefulla kund blir påmind om oss med jämna mellanrum, vilket skapar bilden av ett större och aktivare företag som har just den typ av produkt eller tjänst som hen behöver.

YouTube-annonsering

Via Youtube når vi en enormt stor målgrupp, till en mycket rimligt peng. Ja, du hörde rätt. Det är faktiskt billigt och träffsäkert med Youtube. Här finns flera format att välja mellan, och det behöver inte kosta mer att ta fram en annons till Youtube än en displayannons eller liten blänkare i dagstidningen. Vi kan arbeta både med fasta och rörliga bilder, och kan välja mellan olika format för hur många sekunder annonsen eller filmen ska visas.

Youtube kan vara ett förträffligt huvudmedia eller komplement till övrig annonsering. Framför allt om man har för avsikt att snabbt bygga kännedom om en kampanj eller ett nytt varumärke.

Vill du veta mer? Kontakta oss

.

SOCIALA MEDIER

Sociala medier med struktur som skapar både effekt och engagemang

Social Media Marketing, även förkortat SMM, innebär att man aktivt arbetar med att skapa innehåll och annonsera i sociala medie-kanaler för att få målgruppen att engagera sig och interagera med varumärket. Man försöker helt enkelt skapa en relation till målgruppen som till sist leder till en konvertering, oftast i form av ett köp. Men målet kan också vara att få målgruppen att känna tillhörighet, göra något speciellt, ändra beteende eller åsikt som gynnar organisationens affärs- eller verksamhetsmål.

Ja, precis så är det. Om ert arbete på sociala medier inte leder tydligt mot era affärsmål så finns det anledning att se över den strategi och det arbetssätt man har. Det är väldigt vanligt att företag lägger massor av tid på att skapa innehåll för sociala medier, utan att ha en tydlig strategi eller genomtänkt arbetssätt. Då når man sällan någon större effekt, och organisationen går på knäna när man krampaktigt försöker skapa innehåll.

Genom rätt arbetsprocess så kan vi även använda sociala medier för att testa olika idéer och kampanjbudskap, och få feedback från målgruppen via deras interaktion, eller uteblivna interaktion, om det är bra idéer eller budskap som vi kan använda i försäljning eller i andra kanaler.

Marknadsföring i sociala medier

Vi kan hjälpa er med följande:

  • Analys av målgruppen: Vilka sociala mediekanaler de konsumerar, och vilken typ av innehåll de vill ta del av.
  • Sätta upp målsättningar (KPI:er) för det löpande och långsiktiga arbetet. Vad vill/kan vi uppnå via sociala medier?
  • Sociala medie-strategi
  • Skapa innehåll (content) anpassat för de olika plattformarna och målgrupperna. Bilder, texter, filmer, infographics etc som skapar kundvärden och leder till interaktion och konverteringar.
  • Publicering via samtliga kanaler och plattformar
  • Administration och uppföljning av interaktioner.
  • Skapa kontroll och överskådlighet via en content calender
  • Löpande uppföljning, rapportering av resultat och anpassning av innehåll.
  • Sätta upp en budget.

Vad kostar det att få hjälp med sociala medier?

Vi kan på 48 h ge dig en prisindikation vad gäller hjälp med era sociala medier, om du fyller i formuläret nedan. Nästa steg är att vi tar ett möte där vi får ställa lite frågor om ert företag och er målgrupp, för att efter det kunna presentera våra rekommendationer och en fast offert. Ni väljer själva om ni önskar sköta några av punkterna ovan själva, eller om ni vill ha hjälp med allt vad gäller era sociala medier. Vi sätter samman en offert och ett månadsupplägg som passar er budget och era målsättningar.

Annonsering i sociala medier

Att skapa bra innehåll för sin hemsida och sina sociala medier är en förutsättning för att man ska lyckas med digital marknadsföring idag. Men när man väl skapat innehållet, så behöver vi få målgruppen att hitta till vårt välproducerade content. Utan annonsering är era konton i sociala medier som en roddbåt utan åror. Har ni extrem tur, så kommer strömmen föra er till den brygga där er målgrupp står och väntar. Men det går mycket snabbare och säkrare med ett par åror. Dessutom hjälper vi er!

Facebook-annonsering

Att annonsera via Facebook Ads har visat sig vara en mycket lönsam investering för många företag. Oavsett om man arbetar inom B2B, B2C, offentlig verksamhet eller annat. Facebook är världens största sociala medieplattform, och man når målgruppen när de faktiskt har tid att läsa en annons.
Det finns olika annonsformat, men det vanligaste är att man annonserar i ”flödet” eller i ”stories”. I och med att även Instagram ingår i samma plattform, så kan vi enkelt anpassa annonserna även för den kanalen och publicera samtidigt.

Även hos Facebook kan du välja att bara betala för ren effekt, d.v.s. för de som klickar på din annons. Vi hjälper er sedan att A/B-testa olika bilder, rubriker, brödtexter, CTA:er etc för att optimera er annonseringsbudget till de annonser som visat sig ge bäst effekt. Det är ett löpande arbete där våra experter varje vecka analyserar, trimmar och testar nya varianter av annonserna.

Om du har testat att annonsera på Facebook redan så vet du att det är rätt enkelt att komma igång, och det är ju såklart Facebooks syfte med plattformen. Men det är inte enkelt att få bra effekt. Det som kräver en expert är för att skapa rätt konto- och kampanjstruktur, läsa och förstå analysdata, och sedan använda dessa data för att förbättra annonseringen och optimera er budget.

Följande delar ingår i vårt arbete med Facebook-annonsering

  • Sätta upp rätt struktur för ert annonskonto och era kampanjer
  • Se till att spårningskoderna blir rätt uppsatta
  • Segmentera målgruppen på bästa sätt, och löpande testa nya segmenteringar
  • Skapa annonser
  • Följa upp och trimma kampanjerna
  • Följa upp annonseringen med retargeting
  • Personlig månadsrapportering med rekommendationer

Facebook remarketing

När vi fått en potentiell kund att klicka på er Facebook-annons och landa på er hemsida, så har vi fått dem på kroken. Om de inte konverterar direkt till ett köp i er e-handel, fyller i ert kontaktformulär eller vad ni nu önskar att de ska göra på er sajt, så kan vi påminna dem med annonser. Om, och om, och om igen. Nu kan vi nämligen via Facebook Ads se till att de som visat intresse för en viss produkt hos er, och besökt er sida, får se produkten på alla möjliga ställen på nätet. Det kallas remarketing.

Vi annonserar alltså bara till glödheta kunder med mycket stor chans till konvertering. Kanske har de besökt er e-handel men inte slutfört köpet p.g.a. att de blev störda. Risken är att de inte hittar tillbaka, och försäljningen går förlorad.

Förutom för e-handel så kan vi t.ex. inom B2B använda remarketing för att bygga kännedom om ett varumärke. Är du ny på marknaden med ett B2B-varumärke och lyckas få en potentiell kund till er sajt via en Google-annons, via e-mail eller kanske via ett inlägg eller annons på sociala medier. Då vill vi att denna värdefulla kund blir påmind om oss med jämna mellanrum, vilket skapar bilden av ett större och aktivare företag som har just den typ av produkt eller tjänst som hen behöver.

Intresserad av att använda remarketing för öka konverteringarna i er e-handel eller av att få flera leads att konvertera till trogna kunder? Kontakta oss

.

SEO

Vi hjälper dig synas och ranka högt i organiska sökresultat

SEO (Search Engine Optimization) innebär att aktivt arbeta med hemsidan för att Google och andra sökmotorer ska hitta till er sida och ranka den högt i sökresultatet. Sökmotorernas viktigast uppgift är att skapa värde till de som söker. Det betyder att de hela tiden behöver premiera de sajter som lyckas bäst med att skapa relevant innehåll för den som söker på ett visst sökord eller en fras.

Ju mer relevant (rätt) trafik som dras till din sajt, desto relevantare anser sökmotorn att sajten är, och kommer ranka den ännu högre. Därför är SEO ett ständigt förbättringsarbete som kräver både kompetens och tålamod. Men det lönar sig.

Jobba med On page eller off page SEO?

Arbetet med SEO handlar både om att tekniskt optimera sajten, att har rätt struktur, benämningar, taggningar etc, samt att innehållet i text och bild är tillräckligt bra. Därför inkluderar arbetet både våra tekniska experter och våra kreativa skapare av innehåll.

Arbetsprocess för sökmotoroptimering med Think Happy Thoughts

  • Sökordsanalys. Vi ser gör här en analys av den trafik ni idag har till sajten, och den vi önskar få. Tar reda på vilka sökord de använder sig av och som ger bäst effekt.
  • Webbanalys. Här går vi igenom sajten, och med hjälp av olika analysverktyg tar vi fram rapporter på om sajten är byggd på ett optimalt sätt för att rankas högt av Google, och rekommendationer för vad på sajten som bör förbättras. Vi testar bild-SEO, taggar, länkar, URL:er, script etc.
  • SEO-copy. Vi går igenom rubriksättning och rubrikstruktur, samt redigerar texterna så att de följer de regler som krävs för SEO. Man testar keywords och ordlängd, CTA:er m.m.
  • Rapportering och uppföljning. Efter en överenskommen rapporteringsrutin följer vi upp arbetet tillsammans med er löpande.

Vill du veta mer? Kontakta oss

.

Hemsidor

Få hemsidan att gå från digitalt skyltfönster till företagets effektivaste säljkanal

Är ni i akut behov av en ny hemsida? Undrar ni om er webb verkligen är optimerad för att skapa försäljning, generera leads eller bygga relation till målgruppen?

Oavsett så är det tryggt med en byrå som både hjälper er att få ett långsiktigt och strategiskt helhetstänk för er webbplats, och någon som handgripligen ser till att det blir gjort och löpande förbättras. Då har du hamnat på rätt hemsida just nu.

Rätt teknisk plattform för er hemsida

En hemsida som på ett optimerat sätt ska leda till era affärsmål kräver en stabil och uppdaterad teknisk plattform, s.k. CMS, som uppfyller de tekniska och användarmässiga krav som uppfyller de tekniska och användarmässiga kraven. Förutsättningarna för vad ni ”behöver” förändras väldigt fort idag, och därför är det viktigt att hela tiden analysera användardata, och avsätta resurser för löpande anpassning av hemsidan. Kanske behöver ni bredda sortimentet, öppna e-handel, skapa kampanjsidor, chattar eller skapa en content hub för att möta målgruppens förändrade krav och beteenden.

Vi hjälper er att hitta rätt plattform, och har sedan väl inarbetade processer för webbanalys, webbstrategi och webbdesign. Därefter väljer vi tillsammans det CMS som är bäst lämpat för er.

Hemsidesdesign som fångar besökaren

Våra webbdesigners har erfarenhet av att bygga hemsidor ända sedan internet var en ”fluga” på 90-talet, och utvecklar löpande sina kunskaper inom sitt specialistområde. Av erfarenhet känner de till alla fallgroparna, och av nyfikenhet har de koll på det senaste inom t.ex. UX-design eller hur man tar till sig data från webbanalys för att skapa de bästa och mest användaranpassade hemsidorna. Våra hemsidor har alltid ett bestämt syfte, och det är att konvertera en besökare till kund så snabbt som möjligt. Med det som fokus skapar vi grymma sajter.

Webbinnehåll som engagerar

Utan riktigt bra innehåll blir hemsidan som en bok med snygga pärmar och tomma blad, eller som ett hus utan inredning. Helt oanvändbart.

I vårt arbete med en ny hemsida, eller när vi får i uppdrag att löpande administrera och utveckla en sajt, ingår att ständigt fylla på sajten med den typ av innehåll som målgruppen attraheras av, och som skapar konverteringar. Det man som samlingsbegrepp brukar benämna content. Det är här det stora slaget om målgruppen står. Lyckas ni engagera er målgrupp med användarnytta och värdefullt innehåll, eller surfar de vidare till en konkurrent som gör det bättre?

Vi kan hjälpa dig att skapa rätt typ av innehåll på er sajt med hjälp av användardata, i stället för innehåll som skapats av t.ex. en produktchef med allt fokus är på produkten och allt för lite på användaren eller hemsidesbesökaren.

Vi fyller din sajt med bilder, texter, filmer eller annat innehåll som vi märker att besökaren tycker är intressant och relevant. Det här innehållet kan vi sedan via content strategin sprida via flera olika kanaler, t.ex. sociala medier, för att det ska komma många till godo och ge er massor av ny trafik och nya affärer.

Skapa trafik till hemsidan – så gör du

Genom att sökmotoroptimera er sajt så ger vi Google och andra sökmotorer de bästa förutsättningarna för att hitta sajten, och ranka er högt upp i målgruppens sökresultat. SEO är ett löpande arbete som innefattar både analys, teknisk optimering av sajten och kreativt arbete med utformning av texter.

När hemsidan väl är lanserad så börjar arbetet med att berätta om att hemsidan finns, driva trafik till den, och skapa bästa förutsättningarna för försäljning. Allt handlar om att leda målgruppen digitalt i handen hela vägen från söket på Google, eller via annonser på sociala medier, till den plats på sajten där de är beredda att konvertera.

Inför lanseringen av er sajt kommer vi därför att ge er förslag till hur ni ska arbeta med digital annonsering via sökmotorerna (SEM) och via sociala medier (SMM).

Vill du veta mer? Kontakta oss

.

MARKETING AUTOMATION

Marketing automation: öka närvaron, sålla fram heta leads och skapa större försäljning

Marketing Automation möjliggör försäljning och leads utan att du behöver lägga ner onödigt mycket tid eller resurser. Det är ett nytt steg inom e-postmarknadsföring och hjälper både stora och små företag att öka sin närvaro på marknaden - till och med när du sover.


E-postmarknadsföring har för många blivit ett fult ord. Felriktade och dåligt producerade utskick som hamnar alltför frekvent i vår inbox har gett kanalen ett sämre rykte. Men att döma ut medievalet är som att döma ut all digital marknadsföring, bara för att många andra misslyckas med att skapa intressanta annonser. Det betyder istället att den som skapar bättre innehåll till sina annonser - vinner.

Under pandemiåren förstod många företag inom både B2B och B2C hur viktigt det var att hitta nya kanaler till målgruppen när personliga möten var uteslutet. Man lärde sig även att det gick att effektivisera kundbesök med hjälp av videomöten. Genom att använda de digitala verktygen kunde närvaron öka med en högre frekvens av kundkontakter, och på så sätt få mycket högre effekt med mindre resurser. Ett av de mest effektiva verktygen visade sig vara personaliserad e-postmarknadsföring.

Utmaningen ligger i att vara tillgänglig för kunder 24/7, för att alltid kunna tillgodose rätt innehåll till rätt person - oavsett tid på dygnet. Genom att skapa en sömlös upplevelse kan vi förkorta kundresan och på ett effektivt sätt guida kunderna i rätt riktning, samtidigt som vi skapar långsiktiga relationer.

Vad är Marketing automation?

Marketing automation är ett begrepp för automatiserad och personifierad marknadsföring. Det är en serie marknads- och säljdrivande flöden, som triggas igång och drivs av beteendedata. Marketing automation innebär att man samlar in data om sina leads, för att sedan kunna automatisera och personalisera sin kommunikation mot dem. Det gör att vi kan anpassa vilket budskap som ska skickas till vem - och vid vilken tidpunkt.

Vi vet att kundernas köpbeetende har förändrats genom åren, och nu finns det ett sätt att hitta såväl som attrahera och behålla kunderna, vilket gör processen smidigare och kortare. Med personifierade mailutskick och relevant innehåll kan du bearbeta dina leads ända fram till avslutad försäljning. Företag samlar ständigt in data i olika former om sina kunder - exempelvis via lämnade mailadresser eller annan data - och kunden i sin tur förväntar sig någonting i gengäld. Efterlämnad personlig data ger företagen möjlighet att skapa personifierade utskick och riktade annonser.

Tillsammans med kunden kan vi skräddarsy vår framtida dialog och göra den automatisk. Ni som företag får en överblick och förståelse för kunden, och kan analysera deras köpbeteende med hjälp av Marketing automation.

Vad kan automatiseras?

  • Formulär
  • Registrering till webinar / event
  • Via ett annonsformulär
  • Nya prenumeranter av nyhetsbrev
  • Orderbekräftelse/leveransbekräftelse
  • Re-engaging – vinna tillbaka eller påminna kunder efter en viss tid
  • Födelsedags/namnsdags mejl
  • Automatisera via mobilen

Vad krävs för att använda Marketing automation?

Vi hjälper er att sätta tydliga mål och en plan för att er insats ska bli framgångsrik. Några frågor som är viktiga att ställa sig är:

  • varför ska vi använda dessa automatiska flöden?
  • vad vill vi uppnå med dessa aktiviteter?
  • vilka delar ska automatiseras?
  • hur ska vi mäta resultaten?
  • har vi koll på vår kundresa och kundernas behov?
  • vad behöver vi skapa för innehåll?
  • till vem ska vi rikta budskapet för att driva till konvertering?

Känns det som många svåra frågor? Vi hjälper er att hitta svaren tillsammans. Vi tittar på de system ni jobbar med idag, och tar reda på om något av dem kan användas för det här syftet. Kanske kan ni bygga vidare i ett befintliga affärssystem, CRM, e-postmarkandsföringssystem eller kanske komplettera med ett verktyg som du kan integrera med det ni har idag.

Det här hjälper vi till med:

  • Uppstartsmöte
  • Analys och strategi
  • Sätta mål/KPI:er
  • Ta fram budget och plan
  • Produktion av e-brev, landningssida, SMS, etc.
  • Uppsättning av MA-slinga
  • Lansering/Genomförande
  • Administration av adresslistor och MA-slingor
  • Månadsvis rapportering eller enligt överenskommelse

Vill du veta mer? Kontakta oss

.

Några av våra case inom Digital marknadsföring

Hur kan vi hjälpa dig?

Vi använder kraften av idéer, analys och strategi för att skapa kreativa koncept och kampanjer med fokus på digital marknadsföring.

Med vetgirighet, passion för hantverket och modet att addera något unikt – det där som sticker ut – hjälper vi dig att få bästa mätbara effekt och försäljning. Hör av dig så berättar vi mer.

Psst! Ser du inget formulär? Då kan det hända att du har en adblocker aktiverad. Stäng av den och prova igen. Annars är du alltid välkommen att maila oss på info@thinkhappythoughts.se.

THT-symbol_black-RGB

Think Happy Thoughts AB
Olaigatan 21, SE-703 61
Örebro, Sweden
+46 (0) 19 125 250
info@thinkhappythoughts.se

Integritetspolicy

aaa-logotype_svart-text
PartnerBadgeClickable-tht
SIGILL_EPS_SKOLD_STAENDE_STOR_SVART_TEXT