I DETTA CASE
Varumärkesplattform
Analys och strategi
Grafisk profil
ARBOGA
Samarbetet med Think happy thoughts har möjliggjort för oss som kommun att vi kan ta viktiga steg för att öka kännedomen och skapa en ny synbarhet för Arbogas attraktionsarbete. Vår historia är avgörande, men än viktigare är att vi kan skapa ny historia i den här tiden med våra attraktiva jobb och boendemöjligheter i småstaden för talangerna inom tech och cyber. Ompositioneringen av vårt platsvarumärke är en första förutsättning för att nå våra målgrupper.
Samuel Strömgren
Näringslivschef
Arboga kommun
Arbogaån inspiration till logotypen
Namnet Arboga härstammar från en krök i ån som slingrar sig genom staden. Ursprungligen kommer det från den äldre stavningen "Arbughi" som betyder "åbåge". Stadens läge gjorde den till en viktig handelsplats, där varor från Bergslagen skeppades ut till omvärlden. Logotypen tar fasta på arvet som ån bär med sig, genom den subtila vågrörelse som återfinns i namnets första och sista bokstav. Precis som när ån kommer in i staden från sidan och stillsamt flyter genom den, för att sedan leta sig ut på andra sidan.
Vi är övertygade om att den nya utformningen av platsvarumärket kommer att stärka marknadsföringen av Arboga som besöksort och som destination för människors nästa flytt eller arbete.
Jonna Lindman
Kommunstyrelsensordförande
Arboga kommun (pressmeddelande)
Se fler case
Flex Applications - RebrandingProject type
Arboga kommun - Place brandingProject type
Electrolux Shop - RebrandingProject type
Maptun - Rebranding - The art of optimizingProject type
Epiroc - KonceptbilderProject type
Electrolux och AEG - ProduktionProduktion
Moz Sweden - Branding för asiatiska marknadenProject type
Canvac - Förpackningar i monokrom 3DProject type
Envivo - BrandingProject type
Boka - RebrandingProject type
Thermia Värmepumpar - KonceptProject type
Arboga kommun - RebrandingProject type
Kumla kommun - Kampanj - SommardestinationProject type
Pool Store - FilmProject type
Kumla Bostäder - FilmProject type
Pool Store - Digital strategiProject type
Flux - BrandingProject type
Electrolux Home - ProduktionProduktion
Frederiksbergs Læderhandel - Digital strategiProject type
Nordanro - DesignProject type
Eradur - Digital strategiProject type
Think Happy Thoughts AB
Olaigatan 21, SE-703 61
Örebro, Sweden
+46 (0) 19 125 250
info@thinkhappythoughts.se