I detta case

Koncept
Visuell identitet
Webbplats
Linkedin
Varumärkesplattform
Direktreklam (DR)

EYRAPORTEN

Team building med blicken på eliten. Storslagen lanseringskampanj för att generera leads.

Utmaning 
Öka kännedomen om Örebroportens projekt kallat Eyraporten och generera leads till säljarna. Målgruppen bestod av företag som kunde ha intresse av att hyra lokaler i en helt ny typ av kontorskoncept, närmare bestämt aktivitetsbaserade kontor med egna läktare mot elitfotboll med mera. Med dessa utgångspunkter startade kampanjproduktionen för att lansera Eyraporten.

Lösning 
En designmässigt starkt sammanhållen kampanj i flera olika mediakanaler. Med möjligheten att använda data från de digitala kanalerna uppdaterades kampanjen löpande med rykande färska argument som fick mest intresse, och därefter pricksköts marknadsföringen mot de som redan visat intresse för projektet. Komplement till den omfattande kännedomskampanj som drog fram digitalt var klassiskt DM-utskick.

Resultat
Tillsammans med ett klassiskt utskick kompletterade Googleannonsering, sociala medier med bland annat LinkedIn och frukostmöten hela arbetet med att öka kännedomen. Och resultatet var högt över vad som är normalt, DM-utskicket fick hela 27 % att logga in på landningssidan vi skapade.

Lyssna inte på oss, lyssna på våra resultat. Så många loggade in på sajten.

27%

visade intresse till
följd av DM-utskick

Eyraportens hemsida på desktop och ipad och i mobil

Dela framtid med eliten

Bildkoncept, amerikansk fotbollspelare på arenan
Närbild på DR:et, fotbollsspel i miniatyr

DM ut till den primära målgruppen

DR för Eyraporten
Eyraportens Facebooksida