I DETTA CASE
Film
Koncept
Digital annonsering

FLEX HRM

Koncept för Flex HRM – ett bi-drag i varumärkesresan

Utmaning
Efter 30 år i branschen valde Flex Applications att ge sitt varumärke en ordentlig rebranding. Så, hur visualiserar man positioneringsförflyttningen från personalsystem till techbolag? Hur kommunicerar man kundförståelse, modernitet och en ny internationell marknad? Och vad har egentligen bin med HR-verktyg att göra?
Lösning
Flex Applications behövde sticka ut och särskilja sig från sina konkurrenter. Varumärket har två värdeord i ‘familjära’ och ‘användarvänlighet’, och en sammanfattning av vad Flex HRM – produkten – skapar, är ordning och reda. Några idémöten senare var konceptet “Bringing order to busy bees” fött. Ett koncept som kommunicerar: “Vi förstår dina drivkrafter och utmaningar. Låt oss skapa ordning i kaoset.”
 
En varumärkesbyggande film blev ett naturligt, strategiskt val för att effektivt sprida konceptet och budskapet om ett uppdaterat Flex. Lösningen blev en film där vi fick möjlighet att dra konceptet till sin spets... eller gadd, om man så vill.
Resultat
Konceptet bygger på ett gäng uppseendeväckande bin som gestaltar kaos och oreda. Antitesen är en biodlare i Flex-mundering som med sin Flex-rosa bispruta gör bina lugna och produktiva.
Konceptet lanserades i form av en digital kampanj i februari 2025. Filmen går till exempel att se på TV4 Play, Svenska Dagbladet Arlanda Express, Google-ägda medier och LinkedIn.
Busy bees, gruppbild, Flex Applications
Busy bees, adshel, Flex Applications
Busy bees in the office, Flex Applications
Jumping bee, Flex Applications
Busy bees in stairs, Flex Applications
exhibition-busybees
THT-symbol_black-RGB

Think Happy Thoughts AB
Olaigatan 21, SE-703 61
Örebro, Sweden
+46 (0) 19 125 250
info@thinkhappythoughts.se

Integritetspolicy

aaa-logotype_svart-text
PartnerBadgeClickable-tht
SIGILL_EPS_SKOLD_STAENDE_STOR_SVART_TEXT