I detta case

Kampanj
Digital annonsering

KUMLA KOMMUN

Du behöver inte åka dit för att åka hit

Utmaning 
För få såg Kumla som ett attraktivt semesteralternativ. Orten var knappast top of mind och det var tufft att konkurrera mot resmål med starka usp:ar.

Lösning 
De flesta mindre orter har svenskar ingen referens till. Många känner dock till namnet Kumla p.g.a. anstalten. Kunde man vända den negativa kopplingen till vår fördel? Det fanns något spännande i kontrasten mellan Kumlabunkern och ambitionen att vara Sveriges familjevänligaste småstad.

Samtidigt har föräldrar en tendens att vilja spänna bågen – man tror det behövs för att göra roliga saker med sina barn. Men vad är det egentligen som barn uppskattar? Barns kreativitet gör att en enkel omgivning kan räcka. Små saker kan skapa stora minnen.

Lösningen blev att omfamna fördomarna och göra medvetna anspelningar till Kumlaanstalten.
Istället för att försöka tävla med de spektakulära resmålen visade vi vad det småskaliga Kumla hade att erbjuda småbarnsfamiljen.

Resultat 
Kommer inom kort.

mobil1-kumla
tagen-pa-bar-garning-kumla
fashion-kumla
10mostwanted-kumla
lopsedel-kumla
utomhustavla-kumla
mobil2-kumla

Think Happy Thoughts AB

Olaigatan 21, SE-703 61

Örebro, Sweden

+46 (0) 19 125 250

info@thinkhappythoughts.se

@thinkht

Integritetspolicy

Insikter och inspiration direkt i din mail. Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

info@thinkhappythoughts.se