I detta case
Koncept
Design
MAPTUN
Utmaning
Maptun verkar i en traditionell och maskulint kodad miljö, där allting handlar om att optimera förutsättningarna för höga hastigheter. Hur kunde vi hitta ett nytt och fräscht uttryck, som undvek att rulla vidare i gamla hjulspår?
Lösning
Maptuns kräsna kunder har under årens lopp vant sig vid mjukvaror som levererar marknadsledande prestanda, körbarhet och tillförlitlighet. Orsaken till det är enkel – de lägger oräkneliga timmar på forskning, testning, mätning och utvärdering. På Maptun tror de helt enkelt inte på att ta genvägar. Vi tog fram ett koncept på temat "The art of optimizing", som lyfte en mjukare sida av Maptuns verksamhet – hantverket och engagemanget. Därtill togs en ny, minimalistisk visuell identitet fram, mil från branschkollegors vräkiga uttryck.
Resultat
Efter ett rungande JA vid lanseringen på Maptuns internkonferens är arbetet nu i full gång med att sjösätta den nya profilen på alla marknader.
.
Se fler case
Flex Applications – Bringing order to busy beesProject type
Electrolux Shop - Uppdaterad visuell identitetProject type
Epiroc – Kampanj Parts and ServicesProject type
Maptun – The art of optimizingProject type
Epiroc – Konceptbilder Digital SolutionsProject type
Electrolux och AEGProduktion
Moz Sweden branding för asiatiska marknadenProject type
Canvac – Förpackningar i monokrom 3DProject type
EnvivoKommunikationskoncept
Boka webbplatsProject type
Växande KvinnerstaBranding
Thermia jubileumProject type
Arboga kommun grafisk profilProject type
Kumla – SommarkampanjProject type
BKtech – Join the green switch movementProject type
Pool Store filmProject type
wec360Project type
Pool Store webbProject type
FluxProject type
Electrolux HomeProduktion
EradurSEO
Frederiksbergs LæderhandelDigital annonsering
EyraportenProject type
BrightecBranding
NordanroDesign
Electrolux ShopProduktion
MedborgarskolanProject type
Kumla Bostäder – Film om renoveringProject type