I DETTA CASE
Webbdesign
E-handel
UX
Wordpress
Sociala medier
Varumärke
Digital marknadsföring
POOL STORE
Vi skapade en contenthub som skulle fungera som poolbranschens kunskapsbank. Här samlades tips och tricks, gör det själv-instruktioner, inspirationscase m.m. Alla vägar ska leda till Wikipool, vare sig vi pratar organiskt sök eller ett infotainment-inlägg på sociala medier.
Positioneringen som expert förtydligades av karaktären Paula Stark, som gav tips och råd i sociala medier och på webbplatsen.
Arketyp: Den Vise
Mål: Att förstå världen och dela med sig av sin kunskap.
Strategi: Sök information och kunskap genom självreflektion , forskning, objektivitet och flit.
Brand voice: Saklig, flitig, auktoritativ, intelligent, påläst.
Kunden känner: Utbildad, vis, "har koll", "jag förstår", fängslad.
Rebranding av produkt
Positionen som expert byggdes på med konceptet Urstark, som berättade om kvaliteten på Pool Stores produkter. Den urstarka konstruktionen kommunicerades i alla kanaler, till och med produkten fick nytt namn.
Se fler case
Flex Applications - RebrandingProject type
Arboga kommun - Place brandingProject type
Electrolux Shop - RebrandingProject type
Maptun - Rebranding - The art of optimizingProject type
Epiroc - KonceptbilderProject type
Electrolux och AEG - ProduktionProduktion
Moz Sweden - Branding för asiatiska marknadenProject type
Canvac - Förpackningar i monokrom 3DProject type
Envivo - BrandingProject type
Boka - RebrandingProject type
Thermia Värmepumpar - KonceptProject type
Arboga kommun - RebrandingProject type
Kumla kommun - Kampanj - SommardestinationProject type
Pool Store - FilmProject type
Kumla Bostäder - FilmProject type
Pool Store - Digital strategiProject type
Flux - BrandingProject type
Electrolux Home - ProduktionProduktion
Frederiksbergs Læderhandel - Digital strategiProject type
Nordanro - DesignProject type
Eradur - Digital strategiProject type
Think Happy Thoughts AB
Olaigatan 21, SE-703 61
Örebro, Sweden
+46 (0) 19 125 250
info@thinkhappythoughts.se