Före sin tid

I detta case

Film
Kampanj
Design

THERMIA

Före sin tid sedan 1923

Utmaning 
2023 fyller Thermia värmepumpar 100 år. Inför jubileumsåret fick vi uppdraget att skapa en jubileumskampanj som skulle kommunicera Thermias historia och erfarenhet och samtidigt lyfta varumärkets innovations- och entreprenörsanda som en del i deras fortsatt varumärkesresa tillsammans med oss.

Lösning 
I stället för att blicka bakåt och titta på historien, ser vi framåt. Hundra år av innovation och erfarenhet lägger grunden för morgondagens värmelösningar. Därför blev huvudbudskapet för kampanjen ”Thermia före sin tid – sedan 1923.” Allt för att förstärka Thermias grundtes, historia och framtidsvision för allt från slutkund till återförsäljare och anställda.

En glamourdoftande jubileumsprofil skapades som en variant på befintlig grafisk profil då det var viktigt att behålla igenkänning. Huvudbudskapet i kampanjen konceptualiserade vi i en reklamfilm som beskriver Thermias själ både igår, idag och i morgon samt flera olika eventfilmer och en rad andra kommunikationsenheter för både marknadsföring, firande och event. Vi språkanpassade dessutom kommunikationen för hela 16 länder, för den globala marknaden.

Resultat 
Jubileumsåret inleddes med en hejdundrande fest i Stadshuset i Stockholm där allt material visades internt och fick ett fint mottagande. I skrivande stund är jubileumsåret fortfarande i startgroparna och vi ser fram emot ett år av firande tillsammans med Thermia. Vi fortsätter samtidigt vårt samarbete med andra projekt och är stolta över att få vara Thermias huvudbyrå även på internationell nivå.

Lyssna inte på oss, lyssna på våra resultat. 

100%

högre effekt än tidigare digitala brandingkampanjer

65%

completion rate (film 30 sek)

Citattecken

THT har redan från start varit en väldigt engagerad partner som visat en tydlig vilja och lust för oss och vår produkt. Dom har varit lyhörda och flexibla och har haft en hög ambition i arbetet med att förmedla Thermias vision och vad vår 100-åriga historia står för idag och i framtiden.

Maria Strand
Marketing department
Thermia AB

poster4-thermia-100years
rollup-thermia-100years
webbplats-thermia-100years
bag-thermia-100years

Bumper inför varje ny talare på scen, med anpassad musik och animering 

beachflagga-thermia-100years
sticker-thermia-100years
pattern2-thermia
drinkbiljett-thermia-100years
meny-thermia-100years

Stort firande i sann Nobelanda

Firandet gick av stapeln med buller och bång i januari 2023. 600 inbjudna gäster bjöds in till Stockholm stadshus på en utsökt trerätters och uppträdande av såväl stråkkvartett som artisterna Peter Jöback och Molly Hammar. Hatten av till gänget på Thermia! Samtidigt fick kundens omdöme om vårt bidrag oss att rodna: "Hela eventet blev precis så guldkantat som vi hoppades på med er grafiska inramning. Ert engagemang och leverans har stort bidragit till den höga nivån".

bordsplacering-thermia-100years

JBC – Thermias storsäljare under 70-talet – firade samtidigt 50 år