I detta case

Koncept
Visuell identitet
Webbplats

WEC360°

wec360° nya designkoncept:
I gränslandet mellan nutid och framtid

Örebrobaserade wec360° är en av Sveriges ledande utvecklare av 3D-visualiseringar av byggprojekt. Med hjälp av Virtual Reality och Augmented Reality kan bostadsköpare gå husesyn i sin nya bostad och kolla utsikten över sin nya stadsdel innan de ens är byggda, med tryggare köp och snabbare omsättning som resultat.

wec360° vänder sig till byggföretag som Skanska, Peab och Riksbyggen, allmännyttiga bostadsbolag och utvecklare av kommersiella lokaler, exempelvis Friends Arena, men har även gjort nyskapande konsertfilmer för populära artister.

För wec360° har Think Happy Thoughts skapat ett nytt designkoncept i gränslandet mellan dagens och morgondagens verklighet, som presenterar företagets aktuella teknikområden, tjänsteutveckling och samarbeten, såväl på webben som i tryckt material. Grunden för arbetet är en ny, enhetlig grafisk profil, vars svartvita skala ger wec360°s fenomenala 3D-bilder maximal impact.

Ett av wec360°:s nya projekt

Mellan två världar

Alla grafiska element utgick från idén om det tvådelade. Detta manifesterade sig bland annat i färgskala, bildbeskärningar, typografi och konceptbilderna – där balettdansare med VR-glasögon rörde sig mellan två fält.

Tavla med grafiskt uttryck, wec360
3D-bild på uteplats av WEC360

Utforska konceptet i alla delar

För oss är det viktigt att se till alla beståndsdelar i ett varumärkes- och designuppdrag. Det gäller såväl den grafiska profilens verktygslåda som alla kontaktpunkter gentemot slutkund.

Interiör, oinredd lounge Interiör, inredd lounge
Färgskala för wec360
Svart papplåda för wec360
Grafisk profil för WEC360 applicerat i en bok